خیابان ولیعصر به عنوان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های تهران تنها چهار بوستان در امتداد خود دارد که آنها هم جزو پر ترددترین بوستان‌های تهران هستند.

پارک دانشجو

مهدیه تقوی راد- این بوستانها در چهار فصل سال دیدنی هستند اما در فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس بهتر می توان به گردش و تفریح در بوستان ها پرداخت.

بوستان قلمستان

نشانی:خیابان ولیعصر(عج)، بین خیابان‌های کیارستمی و قلمستان

منطقه: یک

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: باغ فردوس

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

امکانات: وسایل ورزشی، نیمکت، سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران، میز پینگ پنگ

معرفی: بوستان قلمستان به وجود قصر نیمه تمام محمد شاه قاجار در خیابان تاریخی ولیعصر(عج) شهرت دارد.

بازدید از قصر بدشگون محمد شاه قاجار

این پارک دقیقا بر خیابان ولیعصر واقع شده و پاتوق پیاده روی و ورزش روزانه اهالی است. عمارت قدیمی زیبای وسط پارک و نمای آجری که کاشی های آبی رنگ آن را تزیین کرده اند از جذابیت های پارک قلمستان است. در داخل پارک سه بنای تاریخی قرار دارند که یکی تبدیل به موزه دکتر حبیبی شده و دو ساختمان دیگر در اختیار شهرداری تهران است. درختان این پارک از نوع چنار، اقاقیا، افرا، سرو و کاج است و البته چند درخت خرمالو هم در پارک هستند که در پائیز منظره زیبای را به خیابان می بخشند.

پارک دانشجو

نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، چهارراه ولیعصر(عج)

منطقه: ۱۱

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پارک دانشجو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تئاتر شهر

امکانات: بوفه، سرویس بهداشتس، مسجد، وسایل بازی کودکان، کتابخانه، نیمکت و صندلی، میزهای پینگ پنگ و شطرنج

معرفی: بوستان ۳۲۰۰۰ متر مربعی دانشجو بیش از ۵۰ سال عمر دارد و یکی از پر ترددترین بوستان های پایتخت است. همجواری با تئاتر شهر و نزدیکی به مراکز خرید بزرگ تهران و خیابان انقلاب یکی از علل استقبال از این پارک است.

به نام دانشجویان به کام هنرمندان

بوستان دانشجو از قدیم به عنوان بوستانی مختص هنرمندان شناخته می شده و هنوز هم فضای فرهنگی خود را به واسطه وجود تئاتر شهر حفظ کرده است. این پارک به‌دلیل وجود تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی در آن و همچنین نزدیک بودن به تالار وحدت در خیابان استاد شهریار و پژوهشکده فرهنگ و هنر در خیابان انقلاب، یکی از پاتوق‌های اهالی هنر است. آبنمای پارک یکی از دیدنی های پارک است که اطراف آن محلی برای گعده هنرمندان و هنر دوستان پیش از اجرای نمایش در تئاتر شهر است.

کد خبر 869514
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha